material Description

مواد کریستال 1540 یا (GPPS) پلی استایرن معمولی یک پلیمر شفاف و شکننده تولید پتروشیمی تبریز میباشد

پلی استایرن کریستال 1540 یا (GPPS) یک بسپار شفاف و شکننده تولید پتروشیمی تبریز میباشد و در تولید لیوان و ظروف یکبار مصرف از آن استفاده می‌شود.

این بسپار با استقبال تولید کنندگان، مصرف بالا و عرضه متناسب سهم نسبتا مناسبی را از بازار خرید و فروش مواد پلاستیک به خود اختصاص داده است .

پلی‌استایرن معمولی که به نام GPPS شناخته شده است که کاربرد خاصی در تولید ساندویچ پانل ها ندارد و بیشتر جنبه مصارف عمومی را دارد و مورد استفاده بیشتر مردم است. همچنین باید دارای خواصی نظیر مقاومت خوب در برابر حرارت، قدرت ضربه‌پذیری مناسب و سیالیت خوبی در هنگام فرایند باشد. این مواد خواص دی‌الکتریکی و استحکام بالایی دارند به همین دلیل در مصارف الکتریکی کاربرد بالایی دارند. نام تجاری این محصول در بازار ایران کریستال است.
پلی‌استایرن معمولی به دلیل این‌که بسیار شفاف است. سهولت فرآیند‌پذیری ناشی از ساختار آمورف آن، مزایای بالایی نسبت به سایر مواد پلیمری دارد و شکل ظاهری آن این ماده را بسیار مطلوب کرده می‌سازد.
پلی‌استایرن بیشتر در تولید ظروف مصرفی مثل بشقاب، لیوان و فنجان، کالاهای مصرفی با مقاومت بالا همانند ظروف خانگی و قوطی‌ها ،برای تولید ظروف یک بار مصرف، وسایل الکترونیکی، بدنه ساعت، تلویزیون، رادیو، لوازم ورزشی، اسباب‌بازی، عایق برودتی در بدنه یخچال‌ها، فریزرها و کالاهای ویژه بسته‌بندی همانند جعبه‌های لوح فشرده و قاب‌های نازک و ظریف، ظروف بسته‌بندی ویژه مواد دارویی و … به کار می‌رود.
همچنین به دلیل خاصیت دی‌الکتریکی این ماده، می‌توان از آن در مصارف الکتریکی نیز استفاده نمود.

موارد کاربرد پلی استایرن کریستال 1540

پلی استایرن کریستال 1540 یا (GPPS) یک پلیمر شفاف و شکننده تولید پتروشیمی تبریز میباشد و در تولید لیوان و ظروف یکبار مصرف از آن استفاده می‌شود.

  • ظروف شفاف
  • تجهیزات اداری
  • فنجان پلاستیکی
  • لایه‌های براق

بسپار کریستال 1540 دارای رنگ شفاف و شیشه‌ای می‌باشد.ازنظر استحکام در مقایسه با نوع هایمپک استحکام بیشتری دارد اما از نظر شکنندگی شکننده‌تر است یعنی اگر به ظروف ساخته شده با کریستال فشار زیادی وارد کنیم در همان ابتدا ترک خورده و می‌شکنند.

 بعلت خاصیت شکنندگی زیاد از این پلیمر معمولا در صنعت بسته بندی استفاده نمیشود . GPPS 1540  یک پلی‌استایرن کریستالی سیال است که برای کاربردهای اکستروژن یا تزریق طراحی شده است.

اطلاعات تکمیلی

تولید کننده: پتروشیمی تبریز
بسته‌بندی: کیسه 25 کیلویی

برای اطلاعات تکمیلی مطالعه مقاله‌های زیر پیشنهاد می‌شود