material Description

BL3 مواد پلی اتیلن سنگین بادی HDPE(BL3) که با نامهای پلی اتیلن بادی – و پلی اتیلن سنگین بادی شناخته میشود تولید پتروشیمی جم و باختر بوده و در تولید ظروف دمشی کاربرد دارد

بسپار پرمصرف پلی اتیلن HDPE BL3 توسط کارخانه پتروشیمی جم، مارون و باختر تولید می‌شود.

 این گرید عملکردی مشابه با پلی اتیلن سنگین بادی  HB0035 دارد و در موارد بسیاری بعنوان ماده جایگزین مورد استفاده قرار میگیرد.

از آن در ساخت گالن، ظروف حمل با ظرفیت بالای ۳ لیتر، تولید نایلون و نایلکس و صنایع تولید لوله‌های پروفیلی و. همچنین در زمینه ساخت لوله‌های پلی اتیلن با سایز کوچک استفاده می‌شود.

این پلیمر از مواد اولیه‌ پرطرفدار در بازار خرید و فروش مواد پلاستیک و در میان تولید کنندگانی است که کالای خود را با روش قالب‌گیری دمشی تولید می‌کنند.

کاربردهای پلی اتیلن BL3 بادی

پلی‌اتیلن BL3موارد مصرف و کاربرد بسیاری دارد. از این ماده برای تولید قطعات بادی مانند ظروف نگهدارنده مواد شوینده، ظروف نگهدارنده مواد دارویی، ساخت کلیه بطری‌ها با انواع کاربری، تولید مخزن‌های نگهداری تا سقف 5 لیتر استفاده میشود. همچنین از این ماده در صنعت برای تولید انواع لوازم پلاستیکی آشپزخانه نیز استفاده میشود.

پلی اتیلن یا PE

پلی‌اتن‌ یا پلی‌اتیلن‌ رایج‌ترین پلاستیکی است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولاً به اختصار PE نوشته می‌شود. پلی‌اتیلن نوعی پلیمر است که در درجه اول در صنعت بسته‌بندی جهت تولید اقلامی از قبیل کیسه‌های پلاستیکی، فیلم‌های پلاستیکی، ژئوممبران و ظروف از جمله بطری‌ها و غیره استفاده می‌شود.

فرآیند تولید با این پلیمر معمولا به روش تزریق دمشی می‌باشد .

فرآیند تولید ظروف گرید پلی اتیلن BL3 به شیوه‌ی بادی می‌باشد که به‌طور خلاصه به سه بخش: تزریق، دمیدن و بیرون انداختن تقسیم می‌شود.

 در این روش ابتدا گرانول‌های پلیمر در اکسترودر ذوب شده سپس با یک نازل داخل یک قالب تزریق می‌شود و لقمه ایجاد می‌شود سپس این لقمه از قالب خارج شده و داخل قالبی دیگر قرار می‌گیرد تا هوای گرم در آن دمیده شده و شکل قالب را به خود بگیرد، پس از سرد شدن قالب باز شده و قطعه خارج می‌شود.

BL3″ پلی‌اتیلن با چگالی بالا با 1 بوتن به عنوان کومونومر است. دارای استحکام و مقاومت بالا و توده مولی بالا است.

شرایط پردازش

دمای مذاب توصیه شده: 200 – 230 درجه سانتی‌گراد و تولید به روش بادی کششی

اطلاعات تکمیلی

  • تولید کننده: پتروشیمی‌های مارون /باختر و جم
  • بسته‌بندی: کیسه پلاستیکی 25 کیلوگرم
  • دانلود دیتا شیت

برای آشنایی بیشتر با روشهای تزریق دمشی مقالات ما را مطالعه نمایید: