material Description

مواد پلی اتیلن سبک فیلم 2420 در دو گرید 2420Hو 2420D توسط پتروشیمی امیر کبیر تولید و عرضه میشود

پلی اتیلن سبک فیلم2420H  ساخت پتروشیمی امیرکبیر می‌باشد. این پلی اتیلن سبک در زمینه تولید نایلون –نایلکس- قطعات سبک پلاستیکی و …استفاده میشود.

این گرید پلی اتیلن با کاربردهای وسیع و عرضه مناسب سهم خوبی از بازار خرید و فروش مواد پلاستیک را به خود اختصاص داده است و معمولا تولید کنندگان برای تهیه آن با مشکلی مواجه نمی‌شوند.

کاربرد پلی‌اتیلن 2420 در تهیه فیلم پلی‌اتیلن:

مهم ترین ویژگی های مکانیکی یک فیلم عبارت است از استحکام کششی، استحکام پارگی و مقاومت به ضربه. استحکام کششی و پارگی در هر دو جهت ماشین و عمود بر آن اهمیت دارد.

 این ویژگی ها در فیلم تولیدی به چند عامل وابسته است.

عامل اول نوع پلیمری است که فیلم از آن تهیه می شود. بعضی پلیمرها مانند پلی آمیدها (نایلون) در ذات خود دارای استحکام مکانیکی بالایی هستند و بعضی پلیمرها مانند LDPE دارای استحکام ضعیفی هستند.

 البته توجه داشته باشید ممکن است بسته به کاربرد فیلم مورد نظر، شاید این خواص اهمیت بالایی نداشته باشندگرید جایگزین این مواد پلی اتیلن سبک 0075 میباشد

 پلی اتیلن سبک فیلم ماده ایست پلیمری و در گروه ترموپلاستیک ها قرار می گیرد و برای تولید فیلم ،نایلون و نایلکس بصورت اصلی و لوله های پلی اتیلنی و ساخت ظروف با حجم کم استفاده می‌شود.
2420 به دلیل تعادل بی‌نظیری که در خواص مناسب ایجاد کرده، برای طیف گسترده‌ای از کاربردها مناسب است. خواص مکانیکی برتر باعث بهبود کارایی فیلم‌ها می‌شود.

 مثال‌ها: کیسه‌های عمومی، بسته‌بندی قطعات مکانیکی، کیسه‌های حامل، کیسه‌های شیر ترکیبی، عایق کابل‌های با فشار کم و قالب تزریق صنعتی.

پلی اتیلن سبک فیلم معمولا پایدار، برای آتش گرفتن باید پیش گرم شود، تقریبا نیازی به حفاظت ندارد.

 مقاومت آن حتی در دمای سرد بسیار بالاست. این فیلم از پایداری عمقی خوبی برخوردار است و در برابر پاره شدن و شکستن مقاوم است.

2420 حاوی آنتی‌اکسیدان است و مجموع همه این امتیازات سبب پرفروش بودن این محصول می‌شود.

شرایط پردازش

پلی اتیلن 2420 را می‌توان به راحتی در انواع اکسترودرها پردازش کرد. دمای بسپار در خروجی قالب باید در محدوده‌ی 160-180 درجه سانتیگراد باشد.

 برای جلوگیری از انسداد و انقباض در حلقه، دمای فیلم در غلطک‌های باند و جابجایی باید حتی‌الامکان به دمای محیط نزدیک باشد.

ذخیره‌سازی

این محصول باید در شرایط خشک و در دمای کمتر از 60 درجه سانتیگراد نگهداری شود و از اشعه ماوراء بنفش محافظت شود. ذخیره‌سازی نامناسب می‌تواند باعث تغییرات در بو و رنگ محصول شود.

بازیافت

این محصول فقط در صورت تصویب با استاندارد یا مشخصات مصوبه، برای بازیافت با استفاده از روش‌های مدرن خرد کردن و تمیز کردن برای سایر کاربردها مناسب است.

زباله‌های تولید داخل باید تمیز نگه داشته شوند تا بازیافت مستقیم تسهیل شود.

دفع زباله و پر کردن زمین نیز با توافق با مقامات ذیصلاح امکان‌پذیر است.

همچنین پلی اتیلن در شرایط مناسب با سوختن گرما و انرژی زیادی تولید می‌کند که این انرژی قابل بازیافت است، ضمنا با سوختن کامل تنها آب و دی اکسید کربن از آن متصاعد می‌شود و دود آن فاقد ترکیبات سمی است.

تماس با غذا

ترکیب محصولات مطابق با دستورالعمل EC 90.128.EEC برای استفاده در کاربردهای مربوط به تماس با مواد غذایی مناسب است.

اطلاعات بیشتر:

تولید کننده: پتروشیمی امیرکبیر
بسته‌بندی: 25kg

برای اطلاعات تکمیلی به مقالات ما مراجعه نمایید: