material Description

HDPE 62N07 مواد پلی‌اتیلن سنگین تزریق یا آنطور که تولید کنندگان می‌نامند گرید N07 ساخت پتروشیمی لرستان و معادل بسپار پلی‌اتیلن 52518 میباشد

موارد کاربرد پلی اتیلن گرید HDPE 62N07

پلی اتیلن سنگین تزریقی 62N07 پاسخی درخور به نیازهای صنعتی طیف وسیعی از تولید کنندگان می‌باشد، با مقاومت خوب و پایندگی عالی، کالاهای تولید شده با 62N07 به راستی تولید شده‌اند تا بمانند.

در صنایع بسیاری از جمله صنایع غذایی، صنایع نظامی، هوانوردی، صنایع پزشکی،آب و فاضلاب و صنعت تولید اسباب بازی از تزریق پلاستیک استفاده می‌شود که پرداختن به این موارد از حوصله این صفحه خارج است.

پلی اتیلن سنگین 62N07 با نام دیگر HD 62N07 یکی از انواع پلی اتیلن های سنگین می باشد که در گرید تزریق قرار می گیرد. همان طور که می دانید پلی اتیلن سنگین از جمله پلیمرها یا پلاستیک ها پر مصرف و با تقاضای بالا است.این پلی اتیلن جز پلی اتیلن های تزریقی میباشد .

ویژگی های گرید 62N07 : 

چقرمگی خوب, سختی خوب, مقاومت خوب در برابر اشعه فرابنفش, مقاومت خوب در برابر تاب برداشتگی, مقاومت خوب در برابر ترکزایی ناشی از تنش های محیطی (ESCR), سفتی  خوب, گرید در تماس با غذا

پلی اتیلن تزریقی چیست ؟

پلی اتیلن سنگین تزریقی (HDPE) یک ترموپلاستیک اقتصادی با ساختاری خطی و درجه انشعاب پایین می باشد. این ماده در دمای پایین (70-300 درجه سانتیگراد) و فشار (10-80 بار) تولید می شود.

گرانول سنگین تزریقی یا همان پلی اتیلن سنگین تزریقی، نوعی از گرانول پلی اتیلن است که در گروه پلیمری پلی اتیلن سنگین قرار می‌گیرد. همان‌طور که از اسم این محصول مشخص است، برای فرایند قالب گیری تزریقی از آن استفاده می‌شود. پلی اتیلن ها، مدل های مختلفی دارند. برخی انعطاف‌پذیرند و برخی دیگر سفت هستند. پلی اتیلن سنگین تزریقی، از سختی بالا، مقاومت شیمیایی، عدم نفوذپذیری و همچنین خواص دی الکتریکی برخوردار است. هرچقدر چگالی این محصول بالاتر باشد، پلاستیک قوی‌تر، سفت‌تر و در برابر گرما مقاوم‌تر می‌شود. این محصول، اگرچه مقاومت ضربه ای کمتری نسبت به پلی‌اتیلن سبک دارد، اما مقاومت آن در برابر مواد شیمیایی همانند مقاومت آن در برابر تنش‌های شکننده محیطی خوب است؛ به عبارت دیگر می توان گفت که پلی اتیلن سنگین تزریقی از نظر مقاومت کششی، مقاومت شیمیایی، گرما، سختی سطح و مقاومت در برابر سایش، عملکرد مناسبی دارند.

پلی اتیلن سنگین تزریقی یکی از محصولاتی است که در دسته ی گرانول تزریقی قرار می‌گیرد و همان طور که از اسم آن مشخص است برای فرآیندهای تزریقی در تولید قطعات پلاستیکی استفاده می‌شود؛ فرایندهایی همچون اکستروژن، قالب گیری تزریقی و قالب گیری دورانی در فرایندهای اعلام شده در دیتاشیت گرانول سنگین تزریقی، دیده می‌شوند. به طور کلی، پلی اتیلن سنگین، در کاربردهایی نظیر نوار جهت دار، کیسه بافته‌شده، تک رشته، لوله، فیلم دمشی، قالب گیری تزریقی و قالب گیری دمشی کاربرد دارد. کیسۀ بافته شده و تک رشته ای، لولۀ معمولی یا تحت فشار، کانال کابل های فیبر نوری، فیلم بسیار براق و کاغذی، ظروف صنعتی بالای ۱۰۰ لیتر، قالب‌گیری لایه نازک و مستربچ، استفاده‌های نهایی است که از پلی اتیلن سنگین تزریقی صورت می‌گیرد. این محصول، از گریدهای پرمصرف محصولات پلاستیک است و برای تولید محصولاتی مانند قطعات صنعتی، قطعات دیواره ضخیم و لوازم آشپزخانه و … از آن استفاده می‌شود.

پلی اتیلن سنگین تزریقی، در گریدهای مختلفی تولید می‌شود که هر کدام از این گریدها خواص و ویژگی‌های خاص خود را داشته و در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول در گریدهایی همچون ۵۲۵۱۸، Hi500، UV 62N07،  و …. توسط پتروشیمی‌هایی مانند بندرامام، جم، لرستان، باختر، ایلام و تبریز، تولید می‌شود.

خواص پلی اتیلن سنگین تزریقی 62N07

مقاومت بسیار خوب در برابر الکل ها ، اسیدهای رقیق و مواد قلیایی مقاومت متوسط ​​در برابر روغن و گریس مقاومت ضعیف در برابر هیدروکربن ها

پلی اتیلن تزریقی به‌طور کلی خواص بسیار زیادی دارد و یک پلیمر نرم، غیرسمی، ارزان و در دسترس است. با اینکه این پلیمر تنوع بالایی دارد و هر یک از گریدهای آن دارای خواص مشخصی هستند اما می‌توان گفت که پلی اتیلن (HDPE) بهترین و مناسب‌تریت پلیمر برای استفاده در فرآیند تزریق پلاستیک است.

 این پلی اتیلن تزریقی یک دی الکتریک بسیار خوب است و مقاومت بالای آن در برابر سایش و رطوبت موجب می‌شود تا برای ساخت قطعاتی همچون پوشش‌های محافظ لوارم الکتریکی و ظروف نگهدارنده‌ مناسب باشد. 

ترکیب‌پذیری دارویی شیمیایی پایین این ماده موجب می‌شود تا برای ظروف غذا نیز مناسب باشد. با اینکه این پلیمر در ساخت بیشتر لوازم پلاستیکی کاربرد دارد اما بیشترین میزان کاربرد آن در ساخت پوشش‌های عایق برای مدارهای با فرکانس بالاست.

مزایای پلی اتیلن در صنعت تزریق پلاستیک

– مقرون به صرفه؛

– فرآیندپذیری بسیار بالا؛

– مقاومت مناسب دربرابر واکنش‌های شیمایی؛

– مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه؛

– خاصیت حلالیت خوب؛

– مقاومت خزشی خوب؛

– پایداری بالا در برابر اکسید کننده‌ها.

معایب پلی اتیلن در صنعت تزریق پلاستیک

– دمای ذوب نسبتا پایین؛

– دمای انتقال شیشه‌ای بین ۳۰ تا ۱۳۰ درجه سانتی گراد؛

– تخریب پلیمر در دمای بیش از ۲۷۰ درجه سانتی گراد.

پلی اتیلن HDPE)) با خواص بسیار متنوع و جالبش نیمی از بازار لوازم پلاستیکی را به خود اختصاص داده است. تقریبا به هر طرف که نگاه کنید یک وسیله از جنس پلی اتیلن پیدا خواهید کرد. 

قیمت و دسترسی مناسب، مقاومت خوب در برابر عوامل خارجی و تطبیق‌پذیری بالا در فرآیند تزریق این پلیمر را به انتخابی بسیار عالی تبدیل کرده است که می‌توانید برای تهیه‌ی قطعات پلاستیکی عایق از آن استفاده کنید.

 

برای اطلاعات بیشتر به مقاله (محصولات قابل تولید با دستگاه تزریق) مراجعه کنید.

روش کار تزریق پلاستیک:

روش کلی کار در این فناوری به این شکل است که یک مخزن تغذیه، مذاب پلاستیک را با عبور از یک مسیره و حفره های تعبیه شده وارد قالب می کند، سپس مذاب در قالب پلاستیک سرد و سفت می شود و نهایتا به وسیله المان های طراحی شده، قالب از قطعه پلاستیکی جدا می شود و قطعه تقریبا آماده است،

برای اطلاعات کامل به (مقاله مزیت قالب‌گیری تزریقی نسبت به سایر روش‌ها چیست؟) در همین سایت مراجعه کنید.

مشخصات فیزیکی

 

مقدار

واحد

شرایط آزمون

روش آزمون

Density

0.96 – 0.963

g/cm³

At +23°C

ASTM D1505

Flow Rate Ratio (FRR)

25.5

 

(2.16Kg Load, 190°C)/(21.6Kg Load, 190°C)

ASTM D1238

MFI

5.6 – 8.4

g/10min

At 2.16Kg Load, 190°C

ASTM D1238

MFI

158.1

g/10min

At 21.6Kg Load, 190°C

ASTM D1238

مشخصات مکانیکی

 

مقدار

واحد

شرایط آزمون

روش آزمون

Flexural Modulus

1000

MPa

 

ASTM D790

Izod Impact Strength, Notched

55

J/m

 

ASTM D256

Tensile Elongation at Break

850

%

 

ASTM D638

Tensile Strength at Break

12

MPa

 

ASTM D638

Tensile Strength at Yield

30

MPa

 

ASTM D638

بسته بندی:
این بسپار در کیسه‌های 25 کیلویی تولید و عرضه می‌گردد.