material Description

مواد پلی اتیلن سنگین دورانی PP 3840 تبریز (HD3840UA) تولید پتروشیمی تبریز میباشد و در تولید به روش قالب گیری دورانی مورد استفاده قرار میگیرد

گرید 3840 پتروشیمی تبریز یا با نام رسمی  HD3840UA یک بسپار از نوع پلی اتیلن سنگین با مولکول‌های یک بوتن به عنوان کو مونومر می‌باشد.

این بسپار برای ساخت کالاهای پلاستیکی با روش ذوب دورانی مناسب است، خصوصیاتی چون مقاومت ضربه پذیری بالا، فرم گرفتن سریع، مقاومت در مقابل اشعه ماورائ بنفش، سفیدی خوب و سطوح کار کاملا صاف و بدون خش آن را برای ساخت مخازن بزرگ کاملا مناسب می‌کند.

این مواد نسبتا متناسب با تقاضا در بورس کالا عرضه می‌شود و قیمت آن در بازار خرید و فروش مواد پلاستیک منصفانه است و تولید کنندگان برای تهیه آن معمولا با مشکل خاصی مواجه نمی‌شوند.

موارد کاربرد پلی اتیلن سنگین گرید 3840

بسپار پلی اتیلن 3840 تبریز بیشتر در زمینه تولید مخازن بزرگ پلاستیکی و مخازن بازیافت استفاده می‌شود، البته محصولات دیگری مانند قایق پلاستیکی ، سرسره بازی و دیگر کالاهایی که امکان تولید آنها با روش قالب گیری دورانی وجود دارد با گرید HD3840UA ساخت پتروشیمی تبریز تولید می‌گردند.

قالب گیری دورانی:

روش قالب گیری دورانی یا Rotational molding روشی است که در آن مواد پلیمری داخل یک قالب داغ چرخان قرار میگیرند ، قالب که تا درجه ذوب بسپار گرم شده است حول محورهای عمودی و افقی شروع به چرخش میکند و مواد پلاستیک ذوب شده در همه جای قالب پخش میگردد.

ماده 3840 تبریز که قابلیت انجماد نسبتا سریعی دارد با کم شدن دمای قالب سریعا شکل قالب را به خود می‌گیرد، اپراتور قالب را باز می‌کند و کالای تولید شده که تقریبا نیاز به هیچ پرداخت نهایی ندارد از قالب به راحتی بیرون می‌آید.

سطوح صاف و صیقلی وبدون کوچکترین خط و خش، سفیدی خاص و درخشان و مقاومت در مقابل اشعه یو وی خورشید از خصوصیات کالای تولید شده با این گرید خاص از تولیدات پتروشیمی تبریز است.

همچنین محصولات تولید شده با این ترکیب با دارا بودن استاندارد EC 90/128 / ΕΟΚ  برای کاربرد و تماس با مواد غذایی و برای نگهداری آب آشامیدنی مناسب است.

برای اطلاعات تکمیلی و آشنایی بیشتر با فرایند قالب گیری چرخشی به مقاله ما:

(روتنشیال مولدینگ یا قالب‌گیری دورانی و فرآیند تولید آن)

مراجعه کنید.

اطلاعات تکمیلی

تولید کننده: تولید کننده: پتروشیمی‌های تبریز و اراک
بسته‌بندی: 25kg

 اطلاعات عمومی

MD3840UA یک پلی‌اتیلن با چگالی متوسط خطی است (MDPE) با کوپلیمر بوتن. این پلیمر توزیع وزن مولکولی محدودی دارد. MD3840UA به عنوان درجه قالب چرخشی استفاده می‌شود. این محصول دارای خصوصیات زیر است:

  • قدرت ضربه خوب
  • پرداخت عالی عالی سطح داخلی و خارجی
  • سفیدی
  • مقاومت خوب در برابر فشار ناشی از ترک‌خوردگی
  • ثابت در برابر UV

 شرایط نگهداری:

MD3840UA باید در محیط خشک و بدون گرد و غبار در دمای کمتر از 50 درجه نگهداری شود. از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید باید اجتناب شود زیرا این امر می تواند به از بین رفتن محصول منجر شود.

قابلیت بازیافت و آسیب به محیط زیست:

محصولات نهایی ساخته شده از این پلیمر قابل بازیافت، سوزاندن یا دفع در محل‌های دفع زباله بدون هیچ‌گونه ضرری به محیط زیست هستند. با استفاده ازسیستم  بازیافت، زباله‌های پاکیزه می‌توانند دوباره برای بسیاری از کاربردهایی که تقاضای کمتری دارند مورد استفاده قرار گیرند.
از سوی دیگر، با احتراق کافی، درست و کنترل شده ، ترجیحا مرتبط با با گرما یا دیگر سیستم‌های بازیابی انرژی، ارزش گرمازایی بالای پلی‌اتیلن به احتراق زباله‌های جامد شهری کمک می‌کند.
در سایت‌های دفن زباله MD3840UA حفره‌های تخریبی ایجاد نمی‌کند، گازهای خطرناکی را منتشر نمی‌کند و یا باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی نیز نمی‌شود.
اگر رنگدانه‌ها یا مواد افزودنی دیگری در مرحله پردازش در این محصول گنجانیده شوند‌، موارد فوق ممکن است کاملاً اعتبار نداشته باشند.

بسته‌بندی

این محصول در کیسه‌های 25 کیلوگرمی عرضه می‌شود