material Description

مواد پلی اتیلن سبک فیلم گرید 2100 یا LDPE L2100TN00 تولید پتروشیمی لاله میباشد و در زمینه تولید نایلون و نایلکس کاربرد دارد

موارد کاربرد پلی اتیلن سبک فیلم 2100

پلی اتیلن فیلم گرید سبک 2100 تولید پتروشیمی لاله میباشد. گریدهای مشابه با این گرید 0190 آریا ساسول  و 0075 پتروشیمی امام هستند که همگی در زمینه تولید فیلم پلی اتیلن، تولید نایلون و نایلکس و انواع قطعات سبک کاربرد مشابهی دارند.

این گریدها در میان تولید کنندگان نایلون و نایلکس و همچنین اسباب‌بازی‌ها و قطعات سبک کاملا شناخته شده و پر طرفدار هستند و در بازار خرید و فروش مواد پلاستیک کاملا جا افتاده محسوب می‌شوند.

مشخصات ماده 2100 :

 

کمیت

مقدار

واحد

توضیحات

خواص فیزیکی

MFI

0.3

g/10min

 

Density

0.921

g/ml

 

خواص مکانیکی

Tensile modulus-TD

190

MPa

 

Tensile modulus-MD

180

MPa

 

Strain at break-TD

>500

%

 

Strain at break-MD

>200

%

 

Tensile Stress at break-MD

29

MPa

 

Tensile Stress at break-TD

26

MPa

 

Yield Stress -MD

12

MPa

 

Impact strength

35

KJ/m

 

Tear strength-TD

25

KN/m

 

Tear strength-MD

20

KN/m

 

Yield Stress -TD

11

MPa

 

Coefficient of friction

0.7

  

خواص نوری

gloss

46

%

تحت زاویه °45

Haze

12

%

 

Clarity

65

mV

 

 

فرآیند تولید نایلون و نایلکس با گرید 2100 به عنوان اصلی‌ترین مصرف بسپار LDPE L2100TN00 لاله:

مراحل تولید نایلون و نایلکس شامل مراحل کلی ذوب مواد اولیه نایلون و نایلکس، سرد کردن و شکل‌دهی و تبدیل به رول‌ها می‌شود. در مرحله اول گرانول‌های پلی‌اتیلن 2102،2100، (پلی‌اتیلن 0190) نایلون و نایلکس طبق فرمولی که هر تولیدکننده برای تولید محصولات خود از آن استفاده می‌کند، با یکدیگر ترکیب و داخل قیف ماشین اکسترودر ریخته می‌شوند.
مواد در داخل همین دستگاه با حرارت تعیین شده‌ای ذوب شده و به سمت جلو حرکت می‌کنند. سپس این مواد به سیلندری که دارای قالب حلقوی شکلی است و سیلندر ماردون نام دارد وارد می‌شوند.
با چرخش ماردون و حرارتی که توسط منابع حرارتی مثل المان‌های برق یا گازی دریافت می‌کند، پلاستیک به خمیر تبدیل می ‌شود.
اصطلاحاً به این مرحله اکسترود گفته می‌شود. اکسترود به معنای روزنه‌رانی یا از بین بردن سوراخ‌ها و منافذ می‌باشد. چرخش ماردون در نهایت به دای هدایت خواهد شد.
دای مواد اولیه موجود را به لایه نازکی از نایلون تبدیل خواهد کرد و به سمت بالا هدایت می‌کند. در این فاصله نایلون به وسیله وزش بادی که توسط خرطوم‌هایی که در اطراف دستگاه هستند تولید می‌شود، سرد شده و دیگر حالت چسبندگی نخواهد داشت.
شدت بادی که به مواد خروجی می‌وزد با عرض نایلون رابطه مستقیمی دارد و با افزایش و کاهش باد عرض نایلون مشخص می‌شود. نایلون‌های سرد شده در مرحله قبل را برش داده و به صورت رول در می‌آورند.
برای رول کردن آن توسط راهی که در درون دستگاه مشخص شده است، نایلون ابتدا به سمت غلتک بالایی می‌رود و سپس به سمت غلتک پایینی وارد می‌شود. برای پایین آمدن رول، یک چشم الکترونیکی بر روی دستگاه تعبیه شده است تا فرمان پایین آمدن را به آن بدهد.
در مرحله آخر نایلون و نایلکس به کوره‌های دوخت می‌روند. اگر نایلون و یا نایلکس از نوع دسته‌دار باشد در این قسمت دسته‌ها به آن دوخته می‌شود و یا اگر به منظور بسته‌بندی و مصرف خانگی باشد، یک طرف آن را دوخت می‌زنند. این مرحله توسط ماشین دوخت اتوماتیک انجام می‌شود و دسته‌ها توسط دستگاه پانچ به آن متصل می‌شوند.
پس از انجام این مرحله نایلون‌ها بسته‌بندی و روانه بازار می‌شوند. در خط تولید نایلون کیفیت دستگاه‌ها بسیار مهم است و باید از دستگاه‌هایی استفاده شود که پخت قوی داشته باشند.
مراحلی که در بالا قید شد مراحل کلی تولید نایلون و نایلکس است اما باید بدانید که در دنیای پلاستیک وسعت بسیار بالا است و دستگاه‌ها و عوامل خارجی دیگری نیز در تولید نایلون و نایلکس دست دارند.

دسته بندی:

  • پلیمر
  • ترموپلاستیک
  • پلی‌اتیلن
  • پلی‌اتیلن سبک

فرآیند تولید:

به روش فیلم دمشی

ویژگی:

  • فود گرید

اطلاعات تکمیلی

  • تولید کننده: پتروشیمی لاله
  • بسته‌بندی: 25kg

برای اطلاعات بیشتر با فرایند تولید نایلون و نایلکس و مشکلات آن مطالعه مقالات مرتبط زیر پیشنهاد می‌گردند: