material Description

LDPE 020 مواد پلی اتیلن سبک فیلم 020 ، یا آن‌طور که سازنده نامیده LF 0200 ساخت پتروشیمی بندر امام می‌باشد

موارد کاربرد پلی اتیلن سبک خطی گرید LDPE 020

پلی اتیلن سبک گرید 020، LF 0200، LDPE 020 تولید پتروشیمی بندر امام میباشد. این پلی اتیلن سبک در زمینه تولید نایلون –نایلکس- قطعات سبک پلاستیکی و بعنوان کمکی استفاده میشود.

پلی اتیلن سبک فیلم 020 تولید پتروشیمی بندر امام است.پلی اتیلن 020 در تولید انواع ظروف پلاستیک، تولید انواع نایلون و نایلکس کاربرد دارد. پلی اتیلن سبک با نام انگلیسی Low Density Polyethylene و با علامت اختصاری LDPE جامدی بی رنگ، بی بو، غیر قابل اشتعال و واکنش ناپذیر است. LDPE پلیمری نیمه سخت و نیمه شفاف است. پلی اتیلن سبکLDPE ترموپلاستیکی است که از مونومر اتیلن ساخته می شود.

پلی اتیلن سبک 020 در تولید فیلم پلی اتیلنی کاربرد دارد .(LDPE020- LDPE0200)

فیلم‌های پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE)

این محصول حالتی سخت و نیمه شفاف دارد. برای ساخت این نوع فیلم از روش پلیمریزاسیون رادیکال آزاد استفاده می‌شود. فیلم LDPE مقاومت فشار و حرارت بالایی دارد. زیرا در دمای ۸۰ تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد و همچنین با تحمل فشار ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ بار تولید می‌شود. نقطه ذوب این فیلم ۱۰۵ تا ۱۱۵ درجه سانتیگراد است. این نوع فیلم مقاومت نسبتا خوبی در برابر موادی نظیر مواد اکسیدکننده، هیدروکربن هالوژنه و روغن‌های طبیعی دارند. به همین دلیل با توجه به وزن کم این محصول در کنار مزایای گفته شده، بسیاری از کارخانه دارها از این فیلم پلی اتیلن برای بسته بندی محصولات خود استفاده می‌کنند. از معایب این فیلم می‌توان به مقاومت کم در برابر اشعه فرابنفش و چگالی کم آن اشاره کرد. چگالی کم باعث می‌شود که به راحتی اشتعال یابد و خطرات زیادی به وجود آورد.

مهم ترین ویژگی های مکانیکی یک فیلم عبارت است از استحکام کششی، استحکام پارگی و مقاومت به ضربه. استحکام کششی و پارگی در هر دو جهت ماشین و عمود بر آن اهمیت دارد. این ویژگی ها در فیلم تولیدی به چند عامل وابسته است.
عامل اول نوع پلیمری است که فیلم از آن تهیه می شود. بعضی پلیمرها مانند پلی آمیدها (نایلون) در ذات خود دارای استحکام مکانیکی بالایی هستند و بعضی پلیمرها مانند LDPE دارای استحکام ضعیفی هستند.

البته توجه داشته باشید ممکن است بسته به کاربرد فیلم مورد نظر، شاید این خواص اهمیت بالایی نداشته باشند.مواد پلی اتیلن سبکی که برای تولید فیلم توصیه میشود مواد پلی‌اتیلن 0075 میباشد. بعضا خرید مواد 2102 و یا خرید مواد پلی‌اتیلن 020 میتواند جایگزین خوبی باشد.

 پلی اتیلن سبک فیلم ماده ایست پلیمری و در گروه ترموپلاستیک ها قرار می گیرد و برای تولید فیلم ،نایلون و نایلکس بصورت اصلی و لوله های پلی اتیلنی، ساخت ظروف با حجم کم بصورت کمکی و بعنوان ماده نرم کننده استفاده می‌شود.
LF 0200 به دلیل تعادل بی‌نظیری که در خواص مناسب ایجاد کرده، برای طیف گسترده‌ای از کاربردها مناسب است. خواص مکانیکی برتر باعث بهبود کارایی فیلم‌ها می‌شود. مثال‌ها: کیسه‌های عمومی، بسته‌بندی قطعات مکانیکی، کیسه‌های حامل، کیسه‌های شیر ترکیبی، عایق کابل‌های با فشار کم و قالب تزریق صنعتی.

پلی اتیلن سبک فیلم و از جمله پلی اتیلن سبک خطی گرید LDPE020 معمولا پایدار، برای آتش گرفتن باید پیش گرم شود، تقریبا نیازی به حفاظت ندارد.

 مقاومت آن حتی در دمای سرد بسیار بالاست. این فیلم از پایداری عمقی خوبی برخوردار است و در برابر پاره شدن و شکستن مقاوم است. LF0200 حاوی آنتی‌اکسیدان است. همه این امتیازات سبب پرفروش بودن این محصول می‌شود.

شرایط پردازش

020 را می‌توان به راحتی در انواع اکسترودرها پردازش کرد. دمای بسپار در خروجی قالب باید در محدوده‌ی 160-180 درجه سانتیگراد باشد.

 برای جلوگیری از انسداد و انقباض در حلقه، دمای فیلم در غلطک‌های باند و جابجایی باید حتی‌الامکان به دمای محیط نزدیک باشد.

ذخیره‌سازی

این محصول باید در شرایط خشک و در دمای کمتر از 60 درجه سانتیگراد نگهداری شود و از اشعه ماوراء بنفش محافظت شود. ذخیره‌سازی نامناسب می‌تواند باعث تغییرات در بو و رنگ محصول شود.

بهداشت و محیط زیست

LF0200 در طبقه‌بندی محصولات خطرناک قرار نمی‌گیرد. گرد و غبار حاصل از این محصول ممکن است خطر انفجار در بر داشته باشد.

بازیافت

این محصول فقط در صورت تصویب با استاندارد یا مشخصات مصوبه، برای بازیافت با استفاده از روش‌های مدرن خرد کردن و تمیز کردن برای سایر کاربردها مناسب است.

زباله‌های تولید داخل باید تمیز نگه داشته شوند تا بازیافت مستقیم تسهیل شود.

دفع زباله و پر کردن زمین نیز با توافق با مقامات ذیصلاح امکان‌پذیر است.

همچنین پلی اتیلن در شرایط مناسب با سوختن گرما و انرژی زیادی تولید می‌کند که این انرژی قابل بازیافت است، ضمنا با سوختن کامل تنها آب و دی اکسید کربن از آن متصاعد می‌شود و دود آن فاقد ترکیبات سمی است.

تماس با غذا

ترکیب محصولات مطابق با دستورالعمل EC 90.128.EEC برای استفاده در کاربردهای مربوط به تماس با مواد غذایی است.

شرکت تولید کننده و بسته بندی:

تولید کننده: پتروشیمی بندر امام
بسته‌بندی: 25kg

مقاله‌های مرتبط: