material Description

پلی اتیلن سنگین بادی 6200 پتروشیمی میاندوآب یک رزین کوپلیمر با چگالی بالاست که برای قالب گیری دمشی کوچک تا متوسط طراحی گردیده است.

بطری‌های اندازه مناسب را میتوان بصورت مداوم و یا متناوب تولید کرد و پلی اتیلن سنگین بادی 6200 با هر دو روش سازگار می‌باشد، بطری‌های تولید شده دارای مقاومت عالی در برابر ترک خوردگی در تنش‌های محیطی هستند.

همچنین محصولات نهایی تعادل خوبی در استحکام ضربه و مقاومت محیطی از خود نشان می‌دهند و ویژگی‌های سطحی عالی از خود بروز می‌دهند.

موارد استفاده پلی اتیلن سنگین بادی 6200

پلی اتیلن سنگین بادی  6200برای تولید ظروف تا 10 لیتر جهت بسته بندی مواد غذایی، مواد شیمیایی صنعتی (شوینده ها، سفید کننده ها، نرم کننده های پارچه و غیره) لوازم آرایشی و بهداشتی، و محصولات خانگی مناسب است.

همچنین این گرید برای تولید قطعات جدار نازک و لوازم خانگی مناسب است، علاوه بر این پلی اتیلن سنگین بادی 6200 همچنین می‌تواند با موفقیت برای اکسترود کردن ورق‌ها و پروفیل‌ها از جمله ورق‌های موج‌دار و لوله‌های زهکشی استفاده شود.

روش قالب گیری دمشی یا بادی تولید ظروف با پلی اتیلن سنگین بادی 6200 :

قالب‌گیری دمشی (یا بادی)، یک فن آوری پیشرفته قالب گیری است. قالب گیری دمشی، مناسب ترین روش برای ساخت قطعات توخالی، مانند بطری های پلاستیکی محسوب می شود.

یعنی جایی که ضخامت دیواره ی ظرف در همه جا یکسان است و شکل خارجی اهمیت زیادی دارد. حدود ۱۰ درصد از قطعات پلاستیکی به این روش تولید می شوند.

 در این نوع قالب‌گیری چون فرآیند تولید قطعه بصورت توخالی میباشد علاوه بر پلی اتیلن سنگین بادی 6200، تهیه مواد پلی‌اتیلن بادی 0035 و پلی‌اتیلن bl3 بهترین گزینه‌ها جهت تامین مواد مورد نیاز هستند.

فرایند تولید به روش قالب گیری دمشی – فشاری:

قالب گیری دمشی فشاری، ساده ترین نوع قالب گیری دمشی است. ماده پلاستیکی به شکلی لوله مانند، از روزنه ی اکسترودر، با فشار خارج شده و در محفظه ی یک قالب که دیواره ی آن با آب خنک می شود، قرار می گیرد.

وقتی که قالب بسته می شود، هوا از قسمت بالایی یا گردنه ی محفظه به درون لوله‌ی پلاستیکی تزریق می‌شود، این مرحله درست مثل باد کردن بادکنک است.

 وقتی که ماده پلاستیکی داغ، باد کرده و به دیواره قالب می‌رسد، منجمد شده. و حالا قطعه پلاستیکی تولید شده، شکل صلب خود را حفظ می کند.

در فرآیند قالب گیری دمشی به روش فشاری مواد پلی اتیلن سنگین بادی 6200  کاربرد فراوان دارد.

قالب گیری دمشی فشاری برای گستره ی متنوعی از ظرف ها با شکل ها و اندازه‌ها و دهانه های مختلف کاربرد دارد، بعضی از ماشین های اکستروژن، می‌توانند در هر ساعت ۳۰۰ تا ۳۵۰ بطری، تولید کنند.

 ظروف تولید شده با روش دمشی فشاری، می‌توانند با وزن های متفاوتی تنظیم شوند. به طور کلی این قالب‌ها بسیار ارزان تر از قالب‌های دمشی تزریقی هستند و زمان ساخت آنها نیز کوتاه تر است.

مزایا و معایب تولید به روش قالب گیری دمشی – فشاری :

 از مزایای قالب گیری دمشی فشاری، می توان به نرخ بالای تولید، هزینه‌ی کم ابزار و تولید وسیع ماشین‌های آن اشاره کرد.

 معایب آن هم معمولا شامل نرخ ضایعات بالا، کنترل محدود روی ضخامت دیواره و مشکلات اصلاح و برش پلاستیک های اضافه است.

 قالب گیری دمشی فشاری، می تواند برای انواع مختلفی از پلاستیک‌ها مثل HDPE،PC, PP و PETG  استفاده شود.

شرایط پردازش پلی اتیلن سنگین بادی 6200

دمای مذاب توصیه شده: 200 – 230 درجه سانتی‌گراد و تولید به روش بادی

اطلاعات تکمیلی

جهت مشاوره و تهیه مواد اولیه پلی اتیلن سنگین بادی 6200 در ساعات اداری با کارشناسان ما در پلاستوایران تماس حاصل فرمایید.

برای آشنایی بیشتر با روشهای تزریق دمشی مقالات ما را مطالعه نمایید: