material Description

مواد پلی استایرن مقاوم HIPS 4125 پتروپاک مشرق زمین

HIPS 4125 پلی استایرن مقاوم محصول جدید پتروشیمی پتروپاک مشرق : طبق نظر تولید کننده گرید مناسب برای تزریق با ثبات ابعادی خوب و همچنین قابل پردازش با روش اکستروژن می‌باشد.

اگر برای تولیدات خود به دنبال بهترین پلی استایرن مقاوم می‌گردید به شما مژده می‌دهیم که تلاش شما همینجا به نتیجه رسیده است ، پلی استایرن مقاوم 4125 طراحی شده است تا در سخت ترین شرایط هم نیازهای شما را برآورده کند. 

گرید پلی‌استایرن مقاوم (High Impact Polystyrene) به اختصار HIPS هایمپک نام دارد. ضربه پذیری پایین گرید معمولی پلی‌استایرن موجب شد، که پلی‌استایرن اصلاح شده یا مقاوم، به شدت رشد کرده و در رده بسپار های پر مصرف قرار گیرد.

استایرن از اتیلن بنزن تولید می شود و بعد از مرحله هیدروژن گیری از ماده ی اتیلن بنزن، استایرن به وجود می آید. با استفاده از کاتالیزوری به نام اکسیژن، به کمک نور یا طی فرایندی به نام اکسیداسیون، رادیکال آزاد پلیمریزه می گردد و فرایند تولید این ماده انجام می شود. ps جز خانواده وینیل است و از نظر ساختاری دارای یک زنجیره بسیار بزرگ هیدروکربنی می باشد و یک درمیان به جای هر اتم کربن یک گروه فنیل وصل می شود.
از خصوصیات برجسته این گرید، خواص مکانیکی، به خصوص ضربه پذیری خوب همراه با قیمت مناسب است. که کاربرد آن را در ساخت انواع وسایل و تجهیزات میسر می سازد.
اصلاح پلی‌استایرن معمولی یا GPPS کریستال 1540، موجب افزایش چقرمگی، استحکام ضربه‌ ای و افزایش کشش طولی در گرید مقاوم یا HIPS گردید. با این عمل شفافیت پلی‌استایرن نیز از بین رفت.
HIPS کو پلیمری از PS است، که با مولکول‌های الاستومری مانند: بوتادین ضربه پذیری آن اصلاح شده است. (اگر HIPS را با پلی فنیل اکساید PPO مخلوط کنیم، NORYL به دست می‌آید.)

خواص فیزیکی گرید مقاوم HIPS 4125

1- استحکام کششی 2.2 تا 2.7 N/mm²
2- استحکام ضربه برشی 10 تا 20 Kj/m²
3- ضریب انبساط حرارتی 80 10-6X
4- حداکثر دمای استفاده مداوم 60 تا 80 درجه سانتیگراد
5- چگالی 1.03 تا 1.06 g/cm³

خواص شیمیایی گرید مقاوم HIPS 4125

1- فرمول شیمیایی:  (-CH2CH(C6H5)-n-)
2- ترکیبات: استایرن +7 % پلی بوتادی ان لاستیک

موارد مصرف گرید مقاوم یا HIPS

پلاستیک‌‌های پلی‌‌استایرن اصلاح شده با لاستیک، معمولا در ساخت بدنه ساعت و تلویزیون و رادیو، لوازم خانگی، بدنه یخچال و فریزر، اسباب بازی ، ‌عایق برودتی و… به کار می رود. مصرف کنونی این بسپار حدود 9/11 میلیون تن است که  پیش بینی می‌گردد به حدود 2/15 میلیون تن در سال 2018 افزایش یابد.
پلی‌استایرن HIPS دارای گرانروی کم در اثر حرارت، فرایند و ترمو فرمینگ و شکل دهی اسفنجی (توده ای) میباشد. که این خاصیت جلوگیری از تخریب شدن آسان آن مینماید. که این باعث قالب‌گیری آسان پلی‌استایرن میگردد. ورق های HIPS در اشکال مختلف مانند شفاف، یخی، گالشی و مشجر تولید می‌شود.
لازم به ذکر است که، ورق های 4125 HIPS به صورت صاف و آج‌دار نیز تولید می‌گردند. و دو طرف ورق با یک روکش محافظ سطحی که قابلیت ترموفرینگ دارد، پوشانده شده است.

اطلاعات تکمیلی 

تولید کننده : پتروشیمی پترو پاک مشرق زمین 

بسته بندی : 25 کیلویی

دیتاشیت : دانلود دیتا شیت 

برای اطلاعات بیشتر به مقالات ما مراجعه کنید:

شرایط تولید و مصرف‌ پلی‌استایرن مقاوم یا هایمپک 7240 در ایران

پلی‌استایرن مقاوم به ضربه چگونه تولید می‌شود؟