material Description

ABS SD0150 ساخت پتروشیمی تبریز و گلپایگان است، اکریلونیتریل بوتادین استایرن در چند گرید تولید می‌شود

ABS SD0150 ساخت پتروشیمی تبریز و قائد بصیر گلپایگان از مهم‌‌ترین و پرکاربردترین ترمو پلیمرهایی است که به صورت تجاری تولید می‌شود.

آکریلونیتریل بوتادیِن استایرِنABS (به انگلیسی: Acrylonitrile butadiene styrene و به اختصار: ABS ) (با فرمول شمیایی (C8H8)x· (C4H6)y·(C3H3N)z)) که به اختصار ای‌بی‌اس خوانده می‌شود، نوعی پلیمر گرمانرم است که از از پلیمریزاسیون استایرن و اکریلونیتریل در حضور پلی بوتادین به دست می‌آید و دارای ساختاری آمورف می‌باشد.

تولید کنندگان:

درست است که این بسپار در دو پتروشیمی مختلف ایران تولید می‌گردد، اما پتروشیمی گلپایگان در این زمینه بسیار تخصصی‌تر عمل نموده است و گوی رقابت را در بازار خرید و فروش مواد پلاستیک از رقیب ربوده و در بین تولید کنندگان این محصول اعتباری برای خود فراهم نموده است.

پتروشیمی گلپایگان با  تولید چند گرید مختلف از ماده ABS، از جمله گرید خود رنگ کالای پرطرفداری را قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی روانه بازار نموده است.

گرید ABS SD0150 تولید شده توسط پتروشیمی تبریز

 مواد ABS  پتروشیمی تبریز که با گرید ABS SD0150  شناخته میشود بی رنگ بوده و کاربرد اصلی آن در صنایع آبکاری میباشد . 
با تلاش پژوهشگران پتروشیمی تبریز 4 نوع پلیمر مقاوم در برابر تغییر شکل حرارتی و استحکام ضربه پذیری بالا بر پایه ABS در این مجتمع به مرحله تولید رسید

به گزارش نیپنا و به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی تبریز؛ این نوع پلیمرها در راستای تامین نیازهای قطعه سازان صنایع پلاستیک به گریدهایی با مقاومت حرارتی و ضربه پذیری بالا بویژه جهت استفاده در صنایع خودروسازی طراحی و تولید می‌شود.

 

گریدهای تولید شده توسط پتروشیمی گلپایگان (قائد بصیر)

1)ای بی اس 90913 ABS نیز یکی از مواردی است که با فرآیند تزریق برای تولید محصول سر و کار دارد. ای بی اس 90913 قائد بصیر یکی از پلیمرهای رنگی است که با توجه به نیازی که بازار دارد تولید شده است. رنگ این مواد مشکی رنگ است و پتروشیمی قائد بصیر نیز این مواد را تولید و عرضه می کند.

2)ای بی اس یخچالی 10417 پتروشیمی قائد بصیر، جهت ساخت بدنه یخچال مورد استفاده قرار می گیرد.

3)مواد 10415 یا اكريلونيتريل بوتادين استايرن 10415 یکی از انواع ABS هاست که که با کاربرد ورق توسط پتروشیمی های تولید کننده محصولات پلیمری تولید و عرضه می شود. ای بی اس ها از جمله پلاستیک های پرکاربرد و پرمصرف هستند. استایرن 10415 دارای مقاومت ضربه ای مناسبی است و این امر موجب می شود تا به اسانی شکسته یا ترک خورده نشود.

4) ای بی اس  گرید ABS N50 یکی از گرید های ABS میباشد که مقاومت متوسطی در برابر ضربه دارد، همچنین گرانولهای این ABS قابلیت تغییر شكل مجدد را دارا می باشند.

5) اکریلونیتریل بوتادین استایرن گرید ABS 70- ABS N70 پتروشیمی قائد بصیر، گریدی بیرنگ ABS با MFI پایین است. از این گرید برای مصارف اکستروژن نظیر ساخت پروفیل و ورق استفاده می‌شود.

معرفی ABS:

پلاستیک ABS از مهم‌‌ترین و پرکاربردترین ترپلیمرهایی است که به صورت تجاری تولید می‌شود. نام کامل آن اکریلونیتریل بوتادین استایرن است که پلیمری گران قیمت و آمورف مات به‌شمار می‌رود. این پلیمر در صنعت خودروسازی، تولد لوازم الکتریکی و ساخت بدنه لوازم خانگی از جمله جاروبرقی، تلفن، چای‌ساز و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.
همانطور که از نام کامل این پلیمر پیداست، ABS  از سه جزء آکریلو نیتریل و بوتادی ان و استایرن تشکیل شده است که می‌توان کاربری آن را با تغییر میزان درصد هر یک از این منومرها اصلاح کرد.

خواص مختلف ABS:

همانطور که قبلا اشاره کردیم، ABS  از سه منومر با شاخص‌های متفاوت تشکیل شده است و ترکیب این سه منومر پلیمری ایجاد کرده‌اند که خواص مکانیکی، حرارتی و الکتریکی بسیار خوبی دارد. از جمله خواص متعدد پلاستیک ABS می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• سفتی
• قیمت پایین
• ضربه‌پذیری بالا
• ثبات ابعاد و اندازه‌ها
• قابلیت ماشین‌کاری بالا
• عایق بودن نسبت به برق
• قابلیت جوشکاری بسیار خوب

کاربردهای ABS در صنعت:

پلاستیک  ABS، از جمله پلاستیک‌های گرمانرم و ارزان قیمت مهندسی است که به دلیل دارا بودن خواص متعادل حرارتی، شیمیایی و مکانیکی، کاربردهای گسترده‌ای در صنعت دارد. کاربرد اصلی ABS در ساخت قطعات بدنه خودرو و صنایع خودروسازی است. از دیگر کاربردهای آن می‌توان موارد زیر را نام برد:

• ساخت قطعات بدنه خودرو از جمله داشبورد، روکش درب‌ها، قطعات تزئینی داخل خودرو، کمربند ایمنی، سپر خودرو و پوشش چرخ‌ها
• تولید قطعات تزریقی مانند لگو (اسباب‌بازی کودکان)
• ساخت تلفن
• تولید بدنه لوازم خانگی مانند بدنه یخچال
• تولید پوشش ابزارآلات الکتریکی دستی
• ساخت بدنه کامپیوتر
• تولید عایق‌های برودتی
• صنایع آبکاری

برای اطلاعات کامل‌تر به مقالات پلاستو ایران مراجعه کنید.

اطلاعات تکمیلی

تولید کننده: پتروشیمی تبریز
بسته‌بندی: کیسه 25 کیلویی

مقالات مرتبط :