material Description

مواد پلی پروپیلن نساجی V30S یا به اختصار PP V یک هموپلیمر تولید پتروشیمی اراک(شازند) می‌باشد و کاربرد آن بیشتر جهت تولید قطعات پلاستیکی و ظروف می‌باشد

موارد کاربرد پلی پروپیلن گرید V30S

پلی پروپیلن V30S تولید پتروشیمی اراک میباشد و در زمینه ساخت قطعات پلاستیکی ظروف پلی پروپیلنی و …کاربرد دارد. این پلیمر از خانواده هموپلیمرها میباشد.
با کم شدن عرضه این محصول در ماه‌های اخیر ، تهیه ، خرید و فروش این پلاستیک مشکلاتی برای تولید کنندگان بوجود آورده است.

تولید PP در ایران

وضعیت تولید پلی‌پروپیلن در کشور تا سال 1395 به مقدار 4/7 میلیون تن که شامل پلی‌اتیلن‌ها و پلی‌‌پروپیلن‌‌ها می‌باشد تولید شده است، که از این مقدار 23/4 آن پلی‌پروپیلن است.
بیشترین شهرهایی که این مواد را تولید می‌کنند می‌توان به عسلویه و بندر ماهشهر اشاره کرد که میانگین درصد تولید آنان در سال برابر با 750 هزار تن بوده که بدین معنی است میانگین تولید آنان با افتی برابر با 4/5 درصدی به 18/9 نزول کرده که نسبت به سال‌ها‌ی پیش قابل توجه می‌‌باشد.

مزایای پلی‌پروپیلن (PPV30S)

  • قیمت مناسب و نسبتاً ارزان
  • افزایش ویژگی و کاربرد‌های آن
  • جایگزینی برای بسپار‌های گران
  • انعطاف‌پذیری پلی‌پروپیلن‌ها نسبت به خواص فیزیکی و شیمیایی متغیر
  • وزن منحصربه‌فرد و نسبتاً سبک

امروزه تقاضا برای تولید پلی‌پروپیلن در جهان بسیار زیاد است. همچنین پلی‌پروپیلن‌ها یکی از محبوب‌ترین پلیمر‌های جهان به حساب می‌آیند.

معرفی پلی پروپیلن

پلی پروپیلن معمولا به یکی از صورت های زیر در طراحی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد: الف- ساختاری و غیر شفاف (به صورت مات یا براق)؛ ب- ساختاری و نیمه شفاف (معمولا به رنگ خاکستری و غیربراق)؛ ج- فیلم BOPP؛ د- فیلم OPP یا CPP. پلی پروپیلن، علاوه بر حالت گرانول و ورق، به صورت فیلم نیز قابل استفاده است. فیلم، به طور کلی، عبارت است از لایه ای بسیار نازک از سیال و یا جامد، مثلا فیلم روغن بین ساچمه های بلبرینگ، و یا فیلم استات سلولز جهت ثبت و بازپخش تصاویر سینمایی؛ و منظور از فیلم پلی پرو پیلن، لایه نازکی از آن است که حالت جامد داشته باشد. فیلم پلی پروپیلن به دو صورت کلی BOPP و OPP یا CPP تولید می شود. نوع اول که با عنوان BOPP یا biaxially oriented polypropylene نامیده می شود، به مفهوم آن است که در زمان تولید، علاوه بر اکسترود شدن لایه به صورت آبشاری، از طرفین نیز کشیده شده است که نسبت به نوع دوم یعنی OPP یا CPP از ثبات ابعادی و حرارتی بیشتری در زمان چاپ و بسته بندی برخوردار است. کاربرد عمده فیلم های پلی پروپیلن در تولید بسته بندی های انعطاف پذیر (Flexible Packaging) مانند بسته بندی چیپس، اسنک، بیسکویت، بستنی، ماکارونی و مانند آن می باشد که به صورت های مختلف لمینیت شده، تک لایه، متالایز شده و غیره قابل استفاده اند. از پلیمر V30S میتوان در زمینه تولید فیلم و صنعت بسته بندی و … استفاده کرد.
V30S یک پلی‌پروپیلن سیالیت بالا برای محافظت از الیاف مواد خام با توانایی اتصال ترمو باند مناسب برای پارچه‌های بافته نشده است. با توجه به سیالیت بالای این گرید مورد استقبال فراوانی برای خرید و فروش در زمینه پارچه‌های بافته نشده قرار گرفته است.

اطلاعات تکمیلی

تولید کننده: پتروشیمی اراک
مجوز: بازل
بسته‌بندی: 25kg

برای اطلاعات تکمیلی مطالعه مقالات زیر توصیه می‌شود: