material Description

مواد پلی اتیلن سنگین تزریقی HDPE 52518 تولید پتروشیمی جم می‌باشد و جهت تولید سبد،پالت و قطعات سنگین کاربرد دارد

بسپار پلی اتیلن سنگین تزریقی 52518 تولید پتروشیمی جم می‌باشد، از این پلی اتیلن سنگین تزریقی در زمینه ساخت انواع قطعات صنعتی بزرگ و سخت- سبدهای پلیمری – پالت و  سایر قطعات تزریقی استفاده می‌شود.

این پلیمر آن قدر پرطرفدار و پرمصرف است که در بازار خرید و فروش مواد پلاستیک از آن به مهره وزیر شطرنج تشبیه می‌شود، پس اگر قصد تهیه این ماده را از بازار دارید حواستان به حرکت‌های پیش بینی نشده آن باشد تا یک وقت در بازی مات! نشوید.

مصارف پلی اتیلن  52518:

  • لوازم خانگی
  • صنایع بسته‌بندی
  • صنایع حمل و نقل
  • صنایع پزشکی و بهداشتی

مقایسه پلی اتیلن سنگین تزریقی 52518 با سایر انواع پلی اتیلن :

LLDPE از نظر ساختار شبیه به  HDPE 52518 است اما دارای نقطه نرمی بالاتر و استحکام بالاتر و گسترش نسبی شکستگی است. پردازش LLDPE نیز دشوارتر از LDPE است و محدوده دمایی باریک تری برای آب بندی حرارتی دارد که در کاربردهای بسته بندی و آزمایشگاه های صنعتی استفاده می شود. کاربردهای LDPE قالب گیری تزریقی شامل محفظه ها، درپوش ها، اتصالات محکم و درب ها می باشد.

قالب گیری تزریقی MDPE و قالب گیری تزریقی HDPE 52518

پلی اتیلن با چگالی متوسط (MDPE) با مقاومت بالا در برابر ضربه و مقاومت شیمیایی خوب است. مقاومت خوبی در برابر ضربه و سقوط دارد و می‌تواند در برابر بسیاری از انواع مواد شیمیایی از جمله سوخت دیزل، اسیدها و روغن‌ها مقاومت کند.

رزین‌های MDPE سفتی بالاتری نسبت به LDPE و LLDPE دارند، اما کمتر از پلاستیک HDPE –  علیرغم مزایای آن، MDPE مقاومت ضعیفی در برابر نور UV و حلال ها دارد.

پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) به دلیل بلورینگی زیاد، سفت‌تر است، اما همچنان یک پلاستیک نسبتا انعطاف پذیر محسوب می‌شود. در مقایسه با سایر اشکال پلی اتیلن، HDPE 52518 استحکام کششی بالاتری دارد.

این پلیمر ارزان قیمت قابلیت پردازش خوبی را فراهم می‌کند و خواص عایق الکتریکی عالی را با جذب آب کم ترکیب می‌کند. برخی از گریدهای HDPE به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر ترک‌خوردگی ناشی از استرس محیطی مقاومت کنند یا سفتی بالا یا انقباض کم را ارائه دهند.

با این حال، انقباض بالای قالب HDPE یک نقطه ضعف است. بیشتر این انقباض در طول خنک شدن اتفاق می‌افتد و می‌تواند بر پایداری ابعادی و تحمل قطعات تأثیر بگذارد.

اگرچه ممکن است یک قالب‌گیر تزریقی میزان انقباض را به‌طور دقیق پیش‌بینی کند، اما قطعات HDPE قالب‌گیری شده که به‌طور نابرابر منقبض می‌شوند، می‌توانند پیچ و تاب بخورند، که یک عیب معمول قطعه قالب‌گیری شده است. HDPE 52518 همچنین مستعد ترک خوردگی ناشی از استرس است و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش ضعیف و مقاومت حرارتی پایینی دارد.

برخی از گریدها ویژگی‌های عملکردی بهبود یافته‌ای مانند مقاومت در برابر نور خورشید را ارائه می‌دهند.

برای قالب گیری تزریق پلاستیک پلی اتیلن سنگین، HDPE دمای ذوب بین 200 درجه سانتی گراد تا 300 درجه سانتی گراد و دمای قالب بین 10 تا 80 درجه سانتی گراد دارد. دمای قالب بالاتر می‌تواند ظاهر یک قطعه HDPE قالب‌گیری شده را بهبود بخشد و سطحی براق‌تر را ایجاد کند.

بسته به شرایط پردازش و ضخامت جزء نهایی، انقباض قالب بین 1.5 تا 4 درصد متغیر است.

فرآیند تزریق پلاستیک HDPE 52518:

می‌دانید که یکی از محبوب ترین روش ها برای تولید انبوه محصولات، مصنوعات و قطعات پلاستیک استفاده از ماشین آلات و قالبهای تزریق پلاستیک است.

در ادامه 5 مزیت فرآیند قالب‌گیری تزریقی نسبت به سایر روشهای تولید قطعات پلاستیک را بر شمرده ایم. اما پیش از آن بهتر است، روند کلی کار در این فرآیند را بشناسید.
روش کلی کار در این فناوری به این شکل است که یک مخزن تغذیه، مذاب پلاستیک را با عبور از یک مسیر و حفره‌های تعبیه شده وارد قالب می کند، سپس مذاب در قالب پلاستیک سرد و سفت می شود و نهایتا به وسیله المان های طراحی شده، قالب از قطعه پلاستیکی جدا می‌شود و قطعه تقریبا آماده است،
مگر اینکه به دلایل گوناگون، علاوه بر آنچه در ماشین قالب‌گیری تزریقی و قالب صورت می‌گیرد نیاز به انجام عملیاتی نظیر پولیش یا گرم کردن تدریجی قطعه و …. وجود داشته باشد.

در این مطلب می خواهیم برخی از مزایایی که به روش قالب‌گیری تزریقی نسبت به سایر روشهای تولید انبوه قطعات پلاستیک برتری می دهد، اشاره کنیم.

امتيازات شيوه تزريق پلاستيک :

  1. سرعت بالای توليد،
  2. تنوع وسيع مواد مورد استفاده در اين روش،
  3. صرفه جويی در نيروی انسانی،
  4. کمترين ميزان اتلاف مواد،
  5. کاهش عمليات بعد از تزريق در توليد محصول

اگر تولید به روش تزریق انجام شود میتوان از پلی اتیلن سنگین تزریقی 52518 استفاده کرد.

52518 یک کوپلیمر سنگین است و برای کاربردهای قالب‌گیری تزریقی که نیاز به تعادل بین فرآیندپذیری و روان‌پذیری آسان و خواص مکانیکی باشد مناسب است.

اطلاعات تکمیلی پلی اتیلن سنگین تزریقی 52518

  • تولید کننده: پتروشیمی جم
  • بسته‌بندی: بسته پلاستیکی 25 کیلوگرمی
  • دیتا شیت : جهت دانلود دیتا شیت از لینک زیر صفحه استفاده نمایید

جهت تکمیل اطلاعات در مورد روش قالب گیری تزریقی و مواد مناسب آن مطالعه مقالات زیر پیشنهاد می‌گردد: