material Description

مواد پلی پروپیلن شیمیایی PP RP340 R یا به اختصار PP RP یک کو پلیمر تولید پتروشیمی مارون و جم می‌باشد

پلی پروپیلن شفاف PP RP340 تولید پتروشیمی جم و مارون میباشد.

این کوپلیمر شفاف در تولید ظروف غذایی، اسباب بازی، سرنگ، بطری دارو، محصولات آرایشی بهداشتی و پزشکی که به روش بادی یا تزریقی تولید می‌شوند کاربرد دارد .

این محصول معادل گرید معادلی ندارد اما معمولا برای خرید در دسترس می‌باشد.

یکی از خصوصیات این ماده این است که محصول نهایی تولید شده با این بسپار شفافیت زیاد و کیفیت بالایی دارد.

روش‌های پردازش PP RP340 :

  • قالب‌گیری تزریقی
  • قالب گیری دمشی

ویژگی‌های عمومی پلی پروپیلن RP340:

  • خاصیت جریان
  • شفافیت عالی
  • براقیت بالا
  • خواص آنتی‌استاتیک خوب

ویژگی‌ها و مزیت پلیمر پلی‌پروپیلن PP RP340 R

نیروی ثقلی ویژه در این پلیمرها پایین است. پلی‌پروپیلن مقاومت بالایی در برابر حرارت و دمای بالا از خود نشان می‌دهد. بر روی این پلیمر می‌توان عملیات جوشکاری انجام داد. دلیل این امر تحمل گرما و حرارت است. به همین دلیل است که از این پلیمرها لوله و اتصالات لوله به نام بوشن پلی‌پروپیلن تهیه می‌کنند و این موارد را با استفاده از عملیات جوشکاری به یکدیگر متصل می‌کنند. همچنین عملیات ماشین‌کاری نیز به دلیل داشتن خواص متناسب بر روی این پلیمرها قابل اجرا خواهد بود.
رطوبت، روغن‌ها و حلال‌های معمولی نمی‌توانند به درون ساختار این پلیمر نفوذ کنند. نقطه‌ی ذوب پلی‌پروپیلن نیز نسبت به پلی‌اتیلن بسیار بالاتر بوده و حدود ۱۷۰ درجه سانتیگراد است.
پلی‌پروپیلن بی‌رنگ و بی‌بو است و زمانی‌که به نقطه‌ی ذوب خود نزدیک شود بدون دود سوخته و ذوب می‌شود.
یکی از ویژگی‌هایی که در ساخت ورق پلی‌پروپیلن از پلی‌پروپیلن مورد توجه قرار دارد، جلای سطحی این پلیمر است.
کاربردهای پلی‌پروپیلن PP RP340 بسیار گسترده است. این پلیمر در ساخت قطعات پلاستیکی توخالی مثل انواع بطری‌های پلاستیکی به‌کار می‌رود.

به این فرایند قالب‌گیری دمشی با استفاده از پلی‌پروپیلن می‌گویند.
با استفاده از پلیمر پلی‌پروپیلن می‌توان بهترین قطعات پلاستیکی را به وسیله‌ی قالب‌گیری تزریقی، تولید کرد.
در تولید الیاف نساجی نیز از این پلیمر استفاده می‌شود. این الیاف به قدری محکم هستند که با استفاده از آن‌ها تسمه‌های باربرداری و حمل بار را تولید می‌کنند.
به‌دلیل این‌که پلی‌پروپیلن PP RP340 R بی‌رنگ، بی‌بو و غیر سمی است از آن در تولید تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی نیز استفاده می‌شود.
این پلیمر میلی به ترکیب شدن با دیگر مواد ندارند و وارد واکنش‌های شیمیایی نمی‌شوند به این دلیل از آن‌ها در بسته‌بندی مواد غذایی و همچنین ظروف نگهداری غذا در آشپزخانه استفاده می‌شود.
لوله‌های پروپیلنی را هر کسی می‌شناسد. این لوله‌ها فعل و انفعالاتی را متوجه سیال نمی‌کنند و نیز مقاوم به دما و خصوصیات شمیایی بسیاری از سیالات هستند.
اما یکی از مهم‌ترین تولیدات حاصل از پلیمر پلی‌پروپیلن ورق پلی‌پروپیلن است.
فیلم‌های پلی‌پروپیلن نیز از محصولات پر طرفدار این پلیمر هستند که با استفاده از فرایندهای خاصی ساخته می‌شوند. فیلم‌های پلی‌پروپیلن به سه نوع فیلم تخت، فیلم دمشی و فیلم دو محوری تقسیم می‌شوند. فیلم دو محوری پلی‌پروپیلن علاوه بر اکسترود شدن لایه به صورت آبشاری از دو جهت کشیده می‌شود و همین امر موجب ثبات ابعادی و حرارتی بیشتری در فیلم نسبت به دو نوع دیگر می‌شود.
ورق پلی‌پروپیلن را با استفاده از دستگاه‌های تولیدکننده‌ی ورق‌های پلیمری تولید می‌کنند. ورق‌های تولیدی این دستگاه‌ها برای مصارف صنعتی و همچنین تولید وسایل مورد نیاز خانگی به مصرف می‌رسند. ورق پلی‌پروپیلن بازار عرضه و تقاضای گسترده‌ای دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ورق پلی‌پروپیلن توانایی رنگ‌پذیری آن‌ها است.
این ورق‌ها در ضخامت‌های بسیار کم و به‌صورت طلق برای تولید لوازم پلاستیکی مثل لیوان و قاشق و چنگال‌های یک‌بار مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین در تولید انواع لوازم‌التحریر از این ورق‌ها بهره می‌گیرند. بسته‌بندی انواع مواد غذایی نیز می‌تواند با استفاده از ورق پلی‌پروپیلن انجام شود. همان‌طور که گفتیم ماده‌ی اصلی و سازنده‌ی ورق پلی‌پروپیلن، پلیمر پلی‌پروپیلن است که با مواد و ترکیبات مختلف غذایی وارد واکنش نمی‌شود. بنابراین به لحاظ بهداشت غذایی و ماندگاری و عدم فساد غذایی بهترین گزینه برای بسته‌بندی مواد غذایی هستند.

اطلاعات تکمیلی سازندگان و بسته بندی RP340:

تولید کننده: پتروشیمی جم و شرکت پتروشیمی مارون
بسته‌بندی: 25kg

برای اطلاعات بیشتر در مورد این بسپار مطالعه مقالات زیر توصیه می‌شود: