material Description

PP Z30S مواد پلی پروپیلن نساجی تولید پتروشیمی‌های شازند اراک و مارون میباشد، از خانواده هموپلیمرهاست و در ساخت منسوجات نبافته کاربرد دارد

با توجه به کاربرد وسیع و تولید فراوان مواد پلی‌پروپیلن PP Z30S تولید پتروشیمی شازند و مارون این بسپار از اقبال خوبی در میان تولید کنندگان و بازار خرید و فروش مواد پلاستیک برخوردار است .

در بین تولید کنندگان خارجی به MFI 25 معروف است و برای تهیه منسوجات نبافته اسپان باند استفاده می‌شود.

موارد کاربرد پلی پروپیلن گرید PP Z30S

  • رشته های بلند با استحکام بالا جهت دسته کیف و ساک دستی
  • برای تولید پارچه با استحکام متوسط جهت لباس ورزشی و لباس کار
  • همچنین برای تولید الیاف با درجه پایین منفی برای گرمازدایی مناسب است.
  • مهمترین کاربرد این پلیمر در تولید پارچه‌های اسپان‌باند (منسوجات نبافته) است.
  • ظروف پلی پروپیلنی: این نوع ظروف که با علامت اختصاری PP در زیر ظروف مشخص میشود تقریبا شیشه ایی رنگ و نیمه شفاف بوده و قابلیت رنگ پذیری و ترکیب با هرنگ دیگری را دارد.

پارچه اسپان باند (منسوجات نبافته):

پارچه اسپان‌باند پارچه‌ای پرکاربرد و مهم در صنعت نساجی است. این پارچه جزو پارچه‌های بی‌بافت به شمار می‌آید. همچنین اسپان‌باند به دلیل ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که دارد توانسته جای خود را در نساجی و صنعت باز کند به گونه‌ای که دیگر حذف این پارچه از صنعت غیر ممکن خواهد بود.
بیایید ببینیم اسپان‌باند که تار و پود ندارد چطور تولید می‌شود؟ برای تولید اسپان‌باندها یک ماده شیمیایی به نام پلی‌پروپیلن را تا دمای بالایی حرارت می‌دهند تا ذوب شود. بعد این مواد ذوب شده را از روی سطحی سوزنی شکل عبور می‌دهند، تا سرد شود. ظاهر سوزنی شکل اسپان‌باند، به دلیل وجود همین مورد است.
بعد از آن، وسیله‌ای به‌نام کلندر را که عملکردی وردنه مانند دارد از روی مواد عبور می‌دهند. کلندر آنقدر روی پارچه رفت و آمد می‌کند تا بالاخره پارچه اسپان‌باند به ضخامت دلخواهمان برسد. حالا این ضخامت چه‌قدر اهمیت دارد؟ باید بگویم خیلی! در واقع بسیاری از ویژگی‌های اسپان‌باند به همین ضخامت بستگی دارد. در بخش بعدی تمام پارامترهایی که مثل ضخامت پارچه روی ویژگی‌ها و کاربرد اسپان‌باند تأثیر دارند را برایتان شرح می‌دهیم.
پارچه اسپان‌باند همانطور که گفتیم از پلی‌پروپیلن (PPZ30S) ساده تولید می‌شود و قیمت پایین، دوام بالا و مقاومت زیاد آن را نزد همه محبوب کرده است. فرقی نمی‌کند اسپان‌باند در یک محیط خشک استفاده شود یا مرطوب، مقاومت فرسایشی آن همیشه بالاست. یعنی پاره کردن آن واقعا کار سختی است!!! به این ویژگی مشتری‌پسند می‌گویند: آب‌گریزی.!!

اطلاعات تکمیلی

تولید کننده: پتروشیمی اراک و مارون
بسته‌بندی: 25kg

برای اطلاعات بیشتر مطالعه مقالات مرتبط پیشنهاد می‌شود: