material Description

مواد پلی پروپیلن نساجی PP550J یا به اختصار 550J جم یک PP تولید پتروشیمی جم و از خانواده هموپلیمرهاست 

کاربردهاي صنعتي پلي‌پروپيلن 550J پتروشیمی جم را طناب، منسوجات کشاورزي ، منسوجات عمراني (کاربرد در عمران)، گوني بافی، توري و موارد ديگري تشکيل مي دهند.

تولید رشته‌های مداوم برای نخ فرش، تسمه کوله‌پشتی و کیف‌های بزرگ از دیگر کاربردهای 550J جم می‌باشد.

در صنعت موکت بافی نیز خرید مواد PP550J جم گزینه مناسبی است.

الیاف پلی‌پروپیلن در صنعت نساجی:

پلي‌پروپيلن که از طريق پليمريزاسيون پروپيلن به صورت يک پليمر خطي تهيه مي گردد و به اختصار PP ناميده مي شود، بعد از پيدا شدن کاتاليست زيگلرناتا توليد شد. اين کاتاليست توليد پلي‌پروپيلن ايزو تاکتيک که قادر به متبلور شدن مي باشد را امکان پذير ساخت.
عدم امکان رنگررزي الياف پروپيلن به روش هاي متداول براي ديگر الياف ، باعث جلو گيري از رشد بيشتر اين ليف مصنوعي گرديده است.

الياف و نخ هاي نواري که دو کاربرد پلي‌پروپيلن را تشکيل مي دهند نسبتاً به آساني به روش ذوب ريسي تهيه مي گردند و آسان بودن توليد اين نوع الياف و پائين بودن هزينه توليد استقبال بسيار گسترده اي از آن را به همراه داشته است.برای تولید پارچه‌ها و الیاف پلی‌پروپیلنی از مواد 550Jجم و PPZ30S  میتوان استفاده کرد.

با بکار گيري مواد بالا برنده مقاومت در مقابل اشعه ماوراء بنفش سعي شده است عيب کم بودن مقاومت پلي‌پروپيلن PP در مقابل اين اشعه مرتفع گردد.
پلي‌پروپيلن PP داراي دماي ذوب بالا تر (175-165درجه سانتيگراد) در مقايسه با پلي‌اتيلن مي باشد.

از نقطه نظر استحکام ومقاومت در مقابل سايش ، پلي‌پروپيلن PP با پلي‌اتيلن تفاوت زياد ندارد. همانطور که گفته شد پلي‌پروپيلن PP هم مثل پلي‌اتيلن با روش هاي معمول قابل رنگرزي نبوده و به روش رنگرز ي توده (‏Mass Coloration‏) که در آن گرانول رنگی قبل از تشکيل الياف، به پليمر مذاب اضافه مي شود رنگرزي می‌گردد.

پلی پروپیلن هموپلیمر PP550J

 پلی پروپیلن همو پلیمر چیست ؟ هموپلیمر PP یک سیستم دو فازی است، زیرا حاوی مناطق کریستالی و آمورف است. ساختار غیر بلوری (آمورف)، از پلی پروپیلن ایزوتاکتیک ( isotactic) و اتاکتیک ( atactic) تشکیل شده است. پلی پروپیلن ایزوتاکتیک در مناطق آمورف قابل کریستاله شدن است، و به آرامی به مرور زمان تا حدیکه ساختار آن اجازه دهد، متبلور می شود.

موارد کاربرد عمومی پلی پروپیلن گرید PP550J نساجی

تولید توری, ریسمان پلیمری، طناب و تسمه مخصوص بسته بندی، پشت قالی، ساک ها، پارچه های صنعتی، موکت ،ورق PP جهت وکیوم فرمینگ با کیفیت عالی جهت بسته بندی محصولات لبنی،مسواک، جارو و برس، چمن مصنوعی و ظروف کاربردی.

تماس با مواد غذایی:

این گرید دارای قابلیت تماس مستقیم با مواد غذایی سرد و به اصطلاح فود گرید است.

اطلاعات تکمیلی

تولید کننده: پتروشیمی جم
بسته‌بندی: 25kg

برای اطلاعات بیشتر مطالعه مقالات زیر در پلاستو ایران توصیه می‌شود.